تماس با 09128897213

باربری و حمل بار یخچالی(ماشین یخچالدار)

مهم ترین نکات در باربری و حمل بار یخچالی

از گذشته های دور تا کنون یکی از سخت ترین کارها در صنعت حمل و نقل، انتقال مواد غذایی فاسد شدنی در این زمینه می باشد. همان گونه که می دانید مواد غذایی به دلیل امکان فاسد شدن و تغییر شکل دادن آن، نمی توانند در شرایط عادی روزانه دوام آورده و سالم بمانند.

از این رو انتقال مواد غذایی در حالت عادی به نقاط دور به ویژه شهر های موجود در حاشیه کشور با اتومبیل های عادی تا اندازه ای امکان ناپذیر است. به همین منظور امروزه با پیشرفت علم و دستیابی به دانش های مختلف مکانیکی و ترمودینامیکی برای جلوگیری از فاسد شدن این مواد از باربری و حمل بار یخچالی (تریلی یخچالدار ) استفاده می شود تا در طول سفر دمای مواد غذایی را تنظیم کند.

حمل بار یخچالی
حمل بار یخچالی

 

حمل مواد غذایی با استفاده از اتومبیل های یخچالدار

همان گونه که می دانید حمل و نقل مواد غذایی بر اساس نوع نیاز کاربر و میزان مواد غذایی، با استفاده از اتومبیل های متفاوتی صورت می پذیرد. در مواردی ممکن است این حمل بار سختی های خاص خود را داشته باشد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

  1. محدودیت انتقال

به دلیل این که مواد غذایی در طی زمان طولانی مدت ممکن است تغییر شکل داده و فاسد شوند، نمی توان آن ها را در هر شرایطی و با هر نوع وسیله نقلیه ای حمل کرد. در این باره باید گفت که موضوع زمان انتقال مواد غذایی و نوع اتومبیل حمل بار می تواند حرف اول حمل و نقل جاده ای را بزند. به علاوه پیدا کردن یک شرکت حمل بار مطمئن نیز تا حدودی دشوار است.

از این رو وب سایت Kalabaar.com می تواند در این باره به شما کمک شایانی کرده و وسایل نقلیه حمل بار را بسته به نیاز شما با کمترین هزینه در اختیارتان قرار دهد.

حمل بار یخچالی
حمل بار یخچالی

 

  1. استفاده از کامیون های یخچالدار

همان گونه که گفته شد امروزه دانش بشر بیش از هر زمانی به اوج خود رسیده و منجر به پیشرفت انسان در زمینه های مختلفی شده که از جمله آن می توان دستیابی افراد به انواع علوم مکانیکی و ترمودینامیکی را عنوان کرد.

در این زمینه برای سهولت در حمل بار بشر توانسته به وسایل نقلیه ای مجهز به سیستم سرمایشی دست یابد و از آن برای حمل محموله هایی که نیاز به سرما دارند، استفاده کند. در حقیقت با طراحی و اختراع این خودرو ها، موضوع حمل مواد غذایی، دارویی و … با کامیون تا اندازه ای ساده تر به نظر می رسد.

در حقیقت بهره گیری از کامیون های یخچال دار تنها یکی از راه های حمل بار یخچالی (حمل توسط تریلی یخچالدار) مورد نظر به نقاط مختلف دنیا است. در مواردی بسته به نوع نیاز کاربر ممکن است به جای کامیون از یخچال های سیار انتقال مواد استفاده شود که آن را می توان با انواع روش های حمل و نقلی جابجا کرد.

  1. شاخصه های اتومبیل حمل مواد غذایی

وسایل نقلیه ای که در حمل بار جاده ای مورد استفاده قرار می گیرد، جدا از نوع اتومبیل و میزان بار قابل حمل، می بایست حتما دارای محفظه های مخصوصی باشند که بتواند محموله را در دراز مدت خنک نگه دارد. برای حمل بار یخچالی (تریلی یخچالدار)، اتومبیل های مختلفی را به این محفظه مجهز کرده اند که از جمله آن شامل وانت یخچالی، نیسان یخچالی، خاور یخچالی، کامیون یخچالی تریلی یخچال دار و … می باشد.

حمل بار یخچالی
حمل بار یخچالی

 

نکات فنی و بهداشتی حمل بار یخچالی (باربری توسط تریلی یخچالدار)

  1. برای این که بتوان بهداشت مواد غذایی و دارویی مورد نظر را رعایت کرد، باید از ورود افراد متفرقه به وسیله نقلیه مورد نظر جلوگیری شود.
  2. تریلی های یخچال دار که مجهز به سیستم خنک کننده هستند باید پیش از حرکت چک شده تا از سلامت دستگاه کنترل دمای یخچال خودرو اطمینان حاصل شود، که بتوان دمای متناسب با نوع محموله را در طی مسیر کنترل کرد.
  3. موقعیت دمای هوای موجود در یخچال خودرو باید طی مسیر کاملا ثابت باشد.
  4. برای این که بتوان تمامی نکات بهداشتی را در این بخش رعایت کرد، باید از ارتباط مستقیم مواد غذایی و دارویی به کف وسیله نقلیه جلوگیری به عمل بیاید.
  5. از وسایل نقلیه ای ( تریلی یخچالدار ) که مختص به حمل مواد غذایی و دارویی هستند به هیچ عنوان نباید در انتقال کالاهای دیگر استفاده شود.
  6. تمام خودرو هایی که در این زمینه مورد بهره برداری قرار می گیرند، باید مجهز به دماسنج بوده و پیش از حرکت توسط راننده سلامت آن بررسی شود.
  7. پیش از هر بارگیری باید یخچال ها کاملا استریل شده و فاقد هر نوع بوی نامطبوعی باشند، که سلامت مواد غذایی را به خطر نیاندازد.

تماس با 88192655-021

پاسخ بدهید

سیزده + 7 =

09128897213