هزینه حمل بار دربستی چگونه محاسبه می شود؟

وقتی که نامی از حمل بار دربستی به میان می آید بسیاری از افراد نگرانی هزینه ی تحمیل شده تمام وجودشان را پر می کند اما لازم است یاد آور باشیم که این روش حمل و نقل همان روشیست که روزانه با آن سروکار داریم. کمتر مواردی مشاهده می شود که باربری بخواهد به صورت همزمان به چندین مشتری خدمات ارائه دهد پس در این زمینه جای نگرانی وجود ندارد.

حمل بار دربستی به چه معناست؟

در این روش حمل و نقل کالا شرکت اتوبار اجازه ندارد در کنار کالای سفارشی شما کالاهای دیگری را جای دهد و حتی در میانه راه راننده اجازه ندارد خودرو را نگهدارد مگر در مواردی خاص مانند خرابی خودرو و نیاز به سوخت!!!

حمل بار دربستی
حمل بار دربستی

 

عوامل موثر بر هزینه حمل بار دربستی

در این روش اسباب کشی ، عوامل متعددی اثر گذار است که برخی از آن ها عبارتند از:

نوع بار: نوع بار یمی از مهم ترین عواملیست در هر روشی از باربری اثر به سزایی بر روی قیمت نهایی خدمات دارد. از آن جا که کالاها در سه دسته ی فوق سنگین، نیمه سنگین و سنگین دسته بندی می شوند شرکت باربری کالابار با نوجه به نوع کالا هزینه ای مطابق یا تعرفه های اتحادیه باربری برای آن تعیین می کند.

خدمات ارائه شده: در هر ماموریت باربری خدمات در محور بسته بندی کالا، حمل کالا و چیدمان انجام می گیرد. اگر چه مشتری قصد داشته باشد یکی از این مراحل را حذف کند هزینه آن از میان برداشته می شود و این بخش از کار جزء ماموریت به حساب نمی آید.

ساعات کاری: دستمزد کارگران باربری بر اساس ساعت کاری محاسبه می شود بنابراین طبیعی است که در افزایش ساعات کار یک کارگر حال به هر علتی شخص درخواست دستمز بیشتری بنماید. این ادعا را نمی توان نادیده گرفت و یا آن را بی مورد خطاب کرد زیرا قانون کار نیز این فعالیت را تصویب کرده و در صورت شکایت از حقوق کارگر و شرکت باربری تهران دفاع می کند.

تعداد کارگران: اگرچه افزایش کارگران یک ماموریت می تواند باعث کاهش ساعات کاری هر یک از کارگران شود اما چون از طرفی دیگر هر کارگر درخواست دستمزد مجزا دارد این مزیت سوخت شده و می توان گفت که حتی افزایش کارگران می تواند موجب افزایش بهای نهایی خدمات بشود.

حمل بار دربستی
حمل بار دربستی

 

مسافت حمل بار: در هر ماموریت حمل بار دربستی مسافت جا به جایی کالا با درخواست مشتری متغیر می باشد. از این رو اگر این مسافت بیشتر شود چون که مصرف سوخت افزایش یافته و خستگی حین مسیر کارگران و راننده نیز بیشتر می شود هزینه بالاتری برای آن تعیین می گردد.

نوع خودروی باربری: خودروی باربری انواع مختلفی دارد که هر یک ابعاد مختلفی دارند و برای حمل نوع خاصی از کالا مناسبند. با توجه به این که در خودروهای بزرگتر میزان مصرف سوخت افزایش میابد و این اتومبیل نسان می دهد که حجم بار بیشتر است قیمت نهایی کالا را بر روی محور صعودی قرار می دهد.

لوازم جانبی به کار گرفته شده: اگر متوجه شده باشید خدمات باربری با استفاده لوازم جانبی امکان پذیر است که این لوازم عبارتند از: کارتن (مهم ترین بخش بسته بندی)، چسب (باعث می شود کارتن محکم از از گذشته باشد) روزنامه، پلاستیک حباب دار، سلفون و… در پایان هر ماموریت حمل بار دربستی قیمت تمامی این کالاها محاسبه شده و بهای آن به هزینه نهایی اضافه می شود.

آیا اعتبار شرکت باربری بر روی هزینه خدمات باربری تاثیر گذار است؟

برخی شرکت های سود جو برای آن که مشتریان بیشتری را به سمت شرکت خود جذب کنند و درآمدی بالاتر از حق قانونی خود به جیب بزنند اقدام به تبلیغات برای شرکت می کنند. این افراد پس از آن که اعتبار بسیاری در میان شهروندان کسب کردند و مشتریان بسیاری به دست آوردند به بهانه ی این که مالک شرکت معتبری هستند درخواست هزینه خدمات بیشتری دارند. در صورتی که این مسئله هیچگونه ارتباطی با ازایش هزینه ندارد و هر شرکتی که اعتبار کسب می کنند با جذب مشتری بیشتر سود خود را به دست می آورد.

افزایش بهای خدمات به دلیل اعتبار بالای شرکت بهانه ی جالبی نیست و اگر اتحادیه باربری متوجه شود می تواند از شرکت مربوطه شکایت کرده و مجوز آن را صلب کند.

تماس با 88192655-021

پاسخ بدهید

2 × 1 =

09128897213