نحوه صحیح جابجایی گل و گیاه در اسباب کشی بدون صدمه به آن ها

یکی از دغدغه هایی که زمان اسباب کشی منزل یا اداره برای علاقمندان گل و گیاه وجود دارد جابجایی گل و گیاه در اسباب کشی است. همانطور که محافظت و نگهداری از آن ها در منزل یا اداره خیلی مهم است، نحوه جابجایی آن ها نیز اهمیت زیادی دارد. در این مقاله قصد داریم نکاتی را برای دوستان علاقمند به گل و گیاه بیان کنیم که زمان جابجایی گل و گیاه در اسباب کشی آن ها را رعایت کنند که جابجایی بی خطری برای گل و گیاهان در زمان اسباب کشی و باربری داشته باشند.

زمان صحیح جابجایی گل و گیاه در اسباب کشی

گل و گیاهان برای رشد و حیات نیاز به تغذیه از جمله آب و نور آفتاب دارند که موقع جابه جایی و اسباب کشی باید از آن غافل نشویم. بهتر است که یک روز قبل از اسباب کشی به آن ها آب کافی بدهیم و آن ها را در یک محل مناسب قرار دهیم که مشغله های زمان اسباب کشی و باربری تأثیری روی آن ها نداشته باشد به عبارتی از آن ها غافل نشده باشیم.

جابجایی گل و گیاه در اسباب کشی
جابجایی گل و گیاه در اسباب کشی

 

زمان جابجایی گل و گیاه در اسباب کشی و باربری بسیار مهم است و معمولا زمان مناسب جهت جابجایی آن ها یک روز قبل یا بعد از جابجایی دیگر وسایل منزل است.

حال باید ببینیم که گل و گیاهان را چگونه جابجا کنیم؟

بعد از اینکه زمان مناسب جابجایی گل و گیاه را موقع اسباب کشی و باربری تعیین کردیم حال باید روش مناسبی جهت جابجایی آن ها تعریف کنیم. به دلیل تنوع در نوع و اندازه گل و گلدان ها روش های جداگانه ای جهت جابجایی هر کدام وجود دارد که زمان جابجایی کمترین آسیب به آن ها وارد شود و نمی توان روش کلی برای جابجایی آن ها تعریف کرد.معمولا برای گل های کوچک از گلدان های کوچک و برای گل های بزرگ از گلدان های بزرگ استفاده می شود که جابجایی هر کدام روش های خاص خود را دارند.

جهت جابجایی گلدان های کوچک آن ها را باید در کف یک کارتن با سایز مناسب قرار دهیم و  برای جابجایی آن ها از ماشین سواری و یا در صورتی که تعداد آن ها زیاد باشد از وانت بار استفاده کرد. باید توجه داشته باشیم که سایز کارتن مناسب بوده و ارتفاع آن خیلی بلند نباشد و همچنین گلدان های کوچک را در داخل کارتن روی هم قرار ندهیم.

جابجایی گلدان های بزرگ حاوی گل های بزرگ با شاخ و برگ های پراکنده  مشکلات زیادی دارد زیرا جمع کردن شاخ و برگ ها و جابجایی گلدان به صورت هم زمان مشکل است و بدون کمک گرفتن از کسی انجام این کار غیر ممکن است.  جهت این کار ابتدا شاخ و برگ های بلند را با یک نخ به ساقه می بندیم و همچنین برای اینکه ساقه گل موقع جابجایی درون گلدان جابجا نشود چوبی را در داخل گلدان فرو می کنیم و با نخی ساقه و چوب را به هم وصل می کنیم و سپس کار جابجایی آن را انجام می دهیم. نکته مهم دیگری که برای جابجایی گلدان های بزرگ باید به آن توجه ویژه داشته باشیم انتخاب وسیله و ماشین مناسب جهت جابجایی است. انتخاب وانت سرپوش دار بهترین انتخاب برای این دسته گلدان ها بوده که موقع جابجایی باد باعث شکستن شاخ و برگ های گل ها نشود.

شرکت های باربری در سراسر کشور وجود دارند که خدمات اسباب کشی و باربری را به خوبی انجام می دهند چرا که از افراد متخصص زمان جابجایی وسایل استفاده می کنند که می توانیم جابجایی با کمترین خسارت و آسیب داشته باشیم گرچه هزینه استفاده از این خدمات مقداری بیشتر است اما در مقابل کیفیت جابجایی هزینه چشمگیری نیست.

جابجایی گل و گیاه در اسباب کشی
جابجایی گل و گیاه در اسباب کشی

 

هنگام جابجایی گل و گیاه در اسباب کشی چه مشکلاتی ممکن است به وجود بیاید و ما باید چه اقداماتی برای حل آن ها انجام دهیم؟

  • بعضی از گلدان های بزرگ هنگام جابجایی بد قلق هستند و ممکن است دچار آسیب شوند بنابراین جابجا کردن این نوع گلدان ها به حساسیت بالایی نیاز دارند.
  • برخی از گل ها نسبت به جابجایی به شدت حساس اند و تا زمانی که با محیط جدید سازگاری پیدا کنند نیاز به مراقبت های ویژه دارند.
  • گل های داخل گلدان های آسیب دیده هنگام جابجایی را خیلی سریع باید عوض کنیم چون ممکن است به ریشه آن ها صدمه وارد شده باشد و به مرور زمان گل از بین برود.
  • بسیاری از گل و گیاهان نیاز به آب مداوم و نور آفتاب دارند و هنگام جابجایی گل و گیاه در اسباب کشی ممکن است از این حساسیت بالای گل و گیاهان غافل شویم و آسیب ببینند.
  • گاهی وقت ها ممکن است که گل و گیاهان با محیط و شرایط جدید سازگاری نداشته باشند و لازم است از متخصصین این کار بخواهیم که ما را راهنمایی کنند که بتوانیم هر چه سریع تر این مشکل را رفع کنیم.

نکاتی که باید زمان جابجایی گل و گیاه در اسباب کشی باید در نظر گرفت؟

  • گلدان ها را به همان شکلی که هستند باید جابجا کنیم به عبارتی نباید موقع اسباب کشی و باربری خاک و گلدان های آن ها را تعویض کرد زیرا ممکن است که گل آسیب ببیند.
  • باید به جنس گلدان ها هم توجه ویژه داشته باشیم که اگر چنانچه از جنس شکستنی هستند نکاتی که مربوط به وسایل  شکستنی هستند باید در مورد گلدان ها هم رعایت کنیم و موقع بسته بندی آن ها توجه کنیم که زمان جابجایی به همدیگر برخورد نکنند.
  • در طول اسباب کشی ممکن است که آب کافی به گل و گیاهان نرسد پس باید یک روز قبل از اسباب کشی و باربری به مقدار کافی به آنشها آب دهیم و آن ها را مرطوب نگه داریم البته گل های بیابانی مانند کاکتوس نیازی به این کار ندارند زیرا به آب زیادی نیاز ندارند.
  • اگر چنانچه جابجایی خیلی طول می کشد مثلا از شهری به شهر دیگر، باید به این نکته نیز توجه کنیم که ساعتی را برای این جابجا کنیم تغییرات دمایی کمترین نوسانات را داشته باشند چرا که تغییرات ناگهانی هوا ممکن است که به گل و گیاهان آسیب برساند.
  • سعی کنیم که مرحله آخر اسباب کشی و باربری را به حمل گل و گیاهان قرار دهیم زیرا در این صورت آسیب کمتری به آن ها وارد می شود.

نتیجه گیری: با توجه به حساس بودن گل و گیاهان، همه ما موقع جابجایی گل و گیاه در اسباب کشی خیلی نگران هستیم که چگونه گل و گیاهان خود را جابجا کنیم که آسیب نبینند اما می توان گفت با توجه به مطالبی که در این مقاله یادآوری شد می توان گفت  با رعایت کردن یک سری نکته و دستورالعمل ها و حتی استفاده از شرکت های باربری که وسیله های مخصوصی برای جابجایی گل و گیاه دارند یک جابجایی راحت برای گل و گیاهان داشت.

5/5 - (2 امتیاز)

پاسخ بدهید

13 + 18 =

09128897213