کامیون ها انواع مختلفی دارند که هریک برای حمل بار مختلفی تعیین شده اند. این تنوع کامیون و کاربردی که دارند بر روی نرخ کرایه کامیون در سال 99 و 1400 بسیار اثر گذار بوده و کاهش یا افزایش آنرا به دنبال دارد. جهت آشنایی بیشتر با تنوع کامیون و اثرات آن بر  روی نرخ کرایه حمل بار با ما همراه باشید.

برای اطلاع از قیمت های به روز با شماره 88192655-021 تماس حاصل فرمایید.

ارتباط نوع کامیون با اثرات آن بر روی نرخ کامیون در سال 99 و 1400

کامیون اتاق دار یا لبه دار: این نوع کامیون کالاهای سبک و سنگین را در مسافت های طولانی برون شهری یا درون شهری حمل می کند این نوع کامیون بر اساس حجم باری که در خود جای می دهد و مسافتی که کالا را باید جا به جا کند کرایه حمل دریافت می کند. معمولا هزینه حمل و اسباب کشی کالاهای این چنینی نسبت به کالاهای صنعتی کمتر است.

کامیون های کفی: این نوع کامیون ها مسئول جا به جایی انواع ماشین آلات صنعتی یا بتون ساختمانی می باشند که این گونه کالاها با کمک زنجیری بر روی قسمت بارگیر کامیون محکم می شود و حمل آن معمولا در میان شهر های مختلف انجام می گیرد. در این میان لازم است مشتریان چنین ابزاری که عمدتاً کارخانه دار ها می باشند توجه داشته باشند که کرایه بیشتری از این بابت باید پرداخت کنند و هرگز نمی توان دستمزز حمل چنین کالایی را با دستمزد کالای منازل مقایسه کرد.

کامیون یخچال دار: در این کامیون ها کالاهای حساس و فاسد شدنی حمل می شود زیرا در قسمت بارگیر آن تجهیزات سرد کن تعبیه شده است که می تواند کالا را در مسافت طولانی به صورت کاملاً یخ زده حمل کند. چنین تجهیزات جانبی کامیون ها با کمک انرژی موتور کار می کند که باعث افزایش مصرف سوخت می گردد به همین علت قیمت نهایی کرایه را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

نرخ کرایه کامیون در سال 99 و 1400
نرخ کرایه کامیون در سال 99 و 1400

 

کامیون های مجهز به مخلوط کن: این کامیون ها برای حمل مواد ساختمان سازی مناسب می باشند که اگر به صورت مداوم هم نخورند خشک و سفت شده و دیگر کاربردی ندارد. تجهیزات مخلوط کن کامیون تا رسیدن به مقصد محصول را هم زده و آن را برای استفاده آماده می کند.

تعداد ماشین های آماده برای ارائه خدمات در یک روز چه تاثیری بر روی نرخ کرایه کامیون در سال 99 و 1400 دارد؟

در سال جدید تصمیم بر این شد که در صورت وجود کامیون های بسیار زیاد برای ارسال بار به یک منطقه هزینه ی همه ی آن ها مشمول تخفیفات شود تا مشتریان بیشتری خواستار ارسال کالا به وسیله ی آنان شوند و همگی تا حد نصاب پر باشند.

برای اطلاع از قیمت های به روز با شماره 88192655-021 تماس حاصل فرمایید.

اثرات وضعیت جاده بر روی نرخ کرایه کامیون در سال 99 و 1400

با آغاز این سال دولت به کمک شهرداری هر منطقه برای بهبود وضعیت راه ها و راهسازی اقدامات بسیاری به عمل آورده است اما همچنان برخی مناطق محدود به روستاها و شهرستان های کوچک به جاده خاکی محدود می شوند که این موضوع فشار بسیاری به موتور کامیون وارد می کند بنابراین طبیعی است که راننده برای جبران خسارات وارد شده درخواست کرایه بیشتری داشته باشد.

بارگیری و تخلیه بار در چندین مکان مختلف

بارگیری از مناطق مختلف و یا تخلیه بار این چنینی باعث می شود که راه راننده پیچیده شده و به ساعات کار او افزوده شود بدین منظور طبیعی است که مشتری ناچار به پرداخت هزینه اضافی شود.

مشکلات اقتصادی

در سال 99 در اثر تحریمات ایجاد شده تورم و کاهش قدرت خرید از جمله اتفاقاتی است که روی داده!!! هزینه ی خدمات حمل بار نیز همانند دیگر خدمات رخ داده در کشور با افزایش تورم بیشتر می شود زیرا این راننده و کارگران هستند که بایستی در چنین شرایطی بتوانندقدرت خرید مایحتاج روزمره خود را همانند دیگر مردم حفظ کنند بنابرایناتحادیه تصمیم گرفته است که در این سال نرخ کرایه کامیون را افزایش دهد تا سود بیشتری شامل حال فروشنده گردد.

سخن پایانی

با توجه به این عوامل و برخی دیگر که از بیان آن ها در این مقاله خودداری کرده ایم نرخ کرایه کامیون در سال 99 و 1400 با دقت بیشتری محاسبه می گردد. نکته ی لازم به ذکر این است که در باربری کالابار برای حمل بار محدودیت مکانی اعمال نشده و شرکت کالای درخواستی مشتریان را به هر نقطه از ایران ارسال می کند.

تماس با 88192655-021

4.9/5 - (15 امتیاز)

پاسخ بدهید

شش + 7 =

09128897213