جلوگیری از کمر درد در هنگام اسباب کشی

پروسه اثاث کشی همواره افراد را با چالش هایی روبرو می کند. از جمله مشکلاتی که برای مردم ایجاد می گردد، کمر درد در هنگام باربری و اسباب کشی می باشد. عملیات مرتبط با اثاث کشی همانند جابه جایی و چیدن وسایل در منزل جدید، مشکلاتی به همراه دارد. زمانی که افراد با اصول عملیات مربوطه ناآشنا باشند، با بحران کمردرد در هنگام اسباب کشی روبه رو خواهند شد.

پیش از انجام هرکاری، برای حمل لوازم سنگین که جابه جایی آن از توان فرد خارج است، باید به این موضوع توجه داشت که انجام این عملیات، حضور افراد آشنا با اصول باربری و باتجربه را می طلبد. برای سهولت در روند اثاث کشی و جلوگیری از بروز مشکلاتی چون کمردرد در هنگام باربری و اسباب کشی، پیشنهاد می گردد اعمال مربوط به این پروسه را به یک شرکت حمل بار باتجربه بسپارید.

علل ایجاد مشکل کمردرد در هنگام اسباب کشی

عدم تحرک کافی: نداشتن تحرک می تواند یکی از علت های کمردرد در هنگام اسباب کشی  محسوب گردد، زیرا زمانی که کار اثاث کشی را شروع می کنید، فعالیت های شما رو به افزایش می روند و موجب فشار زیاد بر روی اندام و عضلات شما می گردند. برای اینکه هنگام اسباب کشی دچار مشکلاتی از این دست نشوید، لازم است کارهای مرتبط با اسباب کشی را بسیار زودتر از موعد شروع نمایید، با این کار در روزهای اولیه، زمان کوتاه تری را برای بسته بندی صرف کرده و در روزهای آتی فعالیت خود را بیشتر نمایید.

جلوگیری از کمر درد در هنگام اسباب کشی
جلوگیری از کمر درد در هنگام اسباب کشی

 

عدم آگاهی از اصول جابه جایی لوازم: نداشتن تجربه لازم برای جابه جایی و بسته بندی لوازم با وزن های مختلف، ممکن است موجب بروز مشکل مورد بحث گردد. افراد زیادی تصور می نمایند که می توانند لوازم سبک را بدون توجه به اصول جابه جایی بلند نموده و حمل کنند. پیشنهاد می شود که در این موارد از نیروهای با تجربه و تخصص کمک بگیرید.

موضوع پر اهمیتی که باید به آن توجه شود، این است که در پروسه ی باربری و اثاث کشی استراحت کافی داشته باشید، با این کار بدن شما انرژی و توان از دست رفته را دوباره به دست خواهد آورد. بهترین روشی که برای از بین رفتن خستگی می توان به کار برد، دوش آب گرم و خواب توام با راحتی می باشد. با این کار خستگی و کوفتگی بدن برطرف گشته و با انرژی بیشتری کارها را به انجام خواهید رساند.

راه های ممانعت از بروز مشکل کمردرد در هنگام اساب کشی

  • تا جایی که مقدور است، بسته های لوازم را به جسم خود چسبانده و برای اطمینان از تاثیرات این کار، پیشنهاد می شود یک وسیله را در فاصله با شکم خود نگه داشته و متوجه مضر بودن این کار نسبت به زمانی که آن را به جسم خود چسبانده شوید.
  • قبل از اینکه وسیله ای را بلند کرده و جابه جا نمایید، وزن آن را بسنجید تا از میزان سبک و یا سنگینی آن اطلاع حاصل نمایید.
  • پیش از بلند کردن بسته بندی ها، کارتن ها را بررسی نمایید تا از عدم مشکل در بسته بندی اطمینان پیدا کرده و زمان بلند کردن و حمل لوازم بسته بندی آن ها باز نگردد.
  • قبل از بلند کردن لوازم، مقداری نرمش انجام دهید تا به بدن شما آسیبی وارد نشود.
  • در صورتی که بلند کردن و جابه جایی وسیله ی مورد نظر، خارج از توان شما بود، از اطرافیان خود تقاضای کمک نمایید.
  • بهترین اقدام برای حمل لوازم سنگین، هل دادن آن ها برای جابه جایی به مقصد مورد نظر در منزل می باشد.
  • روش اصولی بلند کردن لوازم، بدین ترتیب است که در ابتدا بنشینید و اقدام به برداشتن جسم کرده و در راستای زاویه ستون فقرات بلند شوید با این کار تمامی فشار به پاهای شما وارد می گردد، اما به این دلیل که عضلات پا برای این کارها محکم و مناسب است، هیچگونه آسیبی به آن وارد نمی شود.
  • هنگام بلند کردن وسایل به هیچ عنوان نباید عضلات کمر خود را درگیر کنید و وزن اجسام را به روی کمر خود بیندازید.
جلوگیری از کمر درد در هنگام اسباب کشی
جلوگیری از کمر درد در هنگام اسباب کشی

 

تقویت عضلات بدن برای جلوگیری از کمر درد در هنگام اسباب کشی

تقویت عضلات شکم و لگن، راه بسیار خوبی برای جلوگیری از کمر درد است. در صورتی که می خواهید این کار را نجام دهید، باید چند هفته قبل از شروع اثاث کشی اقدام نمایید. وزن زیاد سبب بروز فشار بر روی کمر می شود. ورزش در بسیاری از موارد موجب کاهش وزن می گردد.

ممکن است این سوال برای شما به وجود آید که کارگران حمل بار با چه روشی اجسام سنگینی چون یخچال را جابه جا می نمایند. در وهله اول این موضوع را در نظر بگیرید که خود را با فردی که سال های متمادی کار اسباب کشی را انجام داده است مقایسه ننمایید و همچنین توجه نمایید که کارگر متخصص حمل بار هنگام بلند کردن و یا جابه جایی اجسام سنگین، بیشتر وزن آن ها را روی پاها و عضلات بالا تنه ی خود می اندازد و کمر خود را درگیر نمی کند.

بیشتر مطالعه کنید : نحوه صحیح جابه جایی گل و گیاه در اسباب کشی 

از شرکت های حمل بار مطمئن برای برای جلوگیری کمر درد در هنگام اسباب کشی کمک بگیرید

در صورتی که برای اثاث کشی خود از یک تیم باربری متخصص کمک بگیرید، می توانید مطمئن باشید که عملیات اسباب کشی شما به بهترین نحو انجام می گیرد و همچنین با چالش کمر درد در زمان باربری و اسباب کشی مواجه نخواهید شد.

شرکت های حمل باری وجود دارند که دارای تیم متخصص در زمینه ی حمل لوازم منزل می باشند. اعضای این تیم ها از روش های درست و اصولی جابه جایی بار آگاه می باشند. هنگامی که برای باربری و اسباب کشی از شرکت های باربری قابل اطمینان کمک می گیرید، نیازی نیست که لوازم سنگین را جابه جا کنید، بنابراین با چالش کمر درد در این زمان روبرو نخواهید شد.

5/5 - (1 امتیاز)

پاسخ بدهید

یازده − نه =

09128897213