محاسبه نرخ کرایه خاور بین شهری یا درون شهری

نرخ کرایه خاور بین شهری و یا درون شهری متفاوت است و علت آن می تواند مسافتی باشد که راننده باید برای رساندن کالا به مقصد طی کند. در کنار این عامل که از اصلی ترین عوامل تاثیر گذار بر  روی نرخ کرایه خاور می باشد عوامل متعدد دیگری وجود دارند که در ادامه برخی از آن ها را معرفی می کنیم تا اگر در این شغل فعالیت دارید یا می خواهید از فعالان این مشاغل در انجام امور خود کمک بگیرید اطلاعات دقیقی از هزینه های ایجاد شده داشته باشید.

برخی از انواع خاور

علاوه بر برند خودروسازی که تفاوت هایی در نوع خودرو ایجاد می کند حالتی که قسمت بارگیر آن دارد می تواند از دیگر مواردی باشد که مسبب تغییر نوع خودرو باشد.

  • خاور مسقف
  • رو باز
  • لبه دار
  • مجهز به یخچال
  • و…

تمامی این انواع با توجه به خدماتی که ارائه می دهند و حتی حجم باری که می توانند در خود جای دهند کرایه مختلفی برایشان تعیین می گردد.

نرخ کرایه خاور
نرخ کرایه خاور

 

عوامل موثر بر نرخ کرایه خاور

وضعیت جوی هوا: در صورتی که باربری طبق درخواست مشتری در زمستان اجام گیرد از آنجایی که یخبندان و لغزندگی جاده بر سر راه رانندگان قرار دارد طبیعی است که مشتری مجبور به پرداخت هزینه بیشتری شود. زیرا در این راه آسیب دیدگی قطعات خودرو و خطر جانی برای راننده از کوچک ترین حوادثی است که ممکن است در مسیر رخ دهد خصوصاً اگر اتوبار برای خارج از شهر باشد این مورد اثرات خود را بیشتر نمایش می دهد.

مسافت: هر باربری با درخواست مشتری تا مسافتی خاص انجام می گیرد که هرچه این مسافت بیشتر شود عمر مفید خودرو و همچنین مصرف سوخت افزایش میابد بنابراین اتحادیه باربری برای جلب رضایت رانندگان و همچنین عدم ایجاد نارضایتی مشتریان یک مبلغی خاص برای هر مسافت باربری درون شهری و یا بین شهری تعیین می کند.

مصرف سوخت: این روز ها شاهد افزایش قیمت موادی مانند نفت، بنزین گازوئیل و دیگر مشتقات نفتی هستیم که این موضوع تاثیر بسزایی بر روی نرخ کرایه بین شهری خاور دارد مخصوصاً اگر مصرف این مواد افزایش یابت تحت تاثیر آن قیمت نهایی کرایه نیز افزایش پیدا می کند.

حجم بار قابل حمل: با سنگینی بار حمل شده سرعت جابه جایی کالاها کاهش میابد که این وضعیت بر روی افزایش مصرف سوخت و آسیب دیدگی خودرو و همچنین افزایش خستگی راننده اثر متقابل داشته و آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. مشتری باید توجه داشته باشد که خودروی حمل بار دربستی را مطابق با حجم بار قابل حمل انتخاب کند تا خودروی باربری قدرت کافی برای جابه جایی بار در سریع ترین زمان را داشته باشد.

سیاست اتحادیه باربری برای تعیین نرخ کرایه خاور چیست؟

در یک بخشنامه ی جدید اتحادیه باربران کل کشور نرخ کرایه خاور را بر اساس تن کیلومتر تعیین کرده است و پیروی از این برنامه را در دستور کار تمامی شرکت های باربری قرار داده است. اما این برنامه مورد تایید رانندگان واقع نشده و نارضایتی بسیاری را به دنبال داشته است زیرا دستمزدی که از این روش به دست می آورند کفایت تهیه مایحتاج زندگی شان را نمی دهد. تابه حال اتحادیه برای عوض کردن تصمیم خود برنامه ای اتخاذ نکرده و همچنان کرایه از این روش محاسبه می گردد.

نرخ کرایه خاور
نرخ کرایه خاور

 

کسب اطلاعات دقیقی از نرخ کرایه خاور توسط مشتری به چه روش هایی امکان پذیر است؟

در اکثر باربری ها راه های ارتباطی متعددی برای مشتریان در نظر گرفته شده است که عمده ترین آن ها ارتباط از طریق شماره تلفن شرکت و یا وب سایت رسمی می باشد. در هردو این روش ها مشتری بایستی در مرحله اول گزارش دقیقی از انتظارات خود برای کارشناس مربوطه بازگو کند تا آنان بتوانند مطابق با درخواست و نیاز های مشتری نرخ کرایه خاور را محاسبه کرده گزارش آن را در اختیار مشتری قرار دهند.

سخن پایانی

شرکت کالابار بزرگترین ارائه دهنده خدمات باربری و اسباب کشی در سطح تهران می باشد که در کنار تمامی خدمات ارزنده ی خود با در نظر گرفتن منصفانه ترین قیمت سعی در جلب رضایت مشتری و پیشرفت محدوده ی فعالیت خود دارد. بسیار خوشحالیم که تا به امروز توانسته ایم در زمینه دستیابی به اهداف خود موفق واقع شویم.

تماس با 88192655-021

4.3/5 - (3 امتیاز)

پاسخ بدهید

هفت − 1 =

09128897213