چگونگی محاسبه نرخ کرایه تریلی در سال 99 و 1400

سال 99 آغاز سالی بود با افزایش تورم و ایجاد وضعیت اقتصادی نا مناسب در سطح کشور به علت فشرده تر شدن تحریم ها. در چنین شرایطی امکان افزایش قیمت کالاها و خدمات از جمله خدمات باربری تهران  ، کرایه تریلی برای حمل کالا و … وجود دارد و هرگز نمی توان منکر آن شد.

نرخ کرایه تریلی در سال 99 و 1400 به دستور اتحادیه باربری با افزایش مواجه شده است و علت آن نیز افزایش قدرت خرید رانندگان و جذب رضایت آنان اعلام شده است. بدین منظور ترتیبی اتخاذ شد تا نرخ کرایه باربری بر اساس تن کیلومتر محاسبه گردد. این موضوع شاید در لحظه ی اول جالب به نظر آید اما این برنامه نیز تا به حال نتوانسته رضایت رانندگان را به دست بیاورد؛ زیرا آنان معتقدند در شرایط خاص آسیب های وارده به خودرو افزایش میابد که بایستی تمامی آن ها در محاسبه کرایه تریلی درنظر گرفته شود.

برخی از عوامل موثر بر محاسبه نرخ کرایه تریلی در سال 99 و 1400

این عوامل در زمینه ی فعالیت های شکل گرفته در فرآیند باربری و اتوبار  ایجاد می شوند که مشتری را متحمل به پرداخت هزینه ی اضافی می کنند.

  • افزایش مصرف بنزین یا گازوئیل؛ در سال قیمت 99 اقلام وابسته به نفت با افزایش قیمت ارز دچار افزایش چشم گیری شده اند و حتی آن ها را به منظور پیشگیری از مصرف بی رویه سهمیه بندی کرده اند که این موضوع خود اعتراضات بسیاری را به دنبال داشت تا جایی که برای خودروهای تحت نظر دولت سهمیه اضافی نیز دریافت کردند. این مسائل بر روی قیمت نهایی کرایه تریلی اثر گذاشته و آن را بیشتر از سابق نمایش می دهد.
  • افزایش مسافت طی شده؛ هر مشتری از درخواست نیرو نیت حمل کالا به شهرستان  و تا مسافتی خاص دارد که موظف است در وهله ی اول مبدا و مقصد خود را تعیین کند تا حسابداران شرکت و مشاورین مرکز بتوانند کرایه مسافت مورد نظر مشتری را بر اساس هزینه سوخت به صورت دقیقی محاسبه کرده و به مشتری ارائه دهند. ارتباط میان کرایه و مسافت به این صورت است که با افزایش مسافت کرایه پرداختی نیز افزایش میابد و بلعکس با کاهش مسافت کرایه نیز کاهش میابد.

اثر گذاری این موضوع در محاسبه نرخ کرایه تریلی در سال 99 و 1400 بیش از گذشته خود نمایی می کند بنابراین لازم است مشتری پیش از هر کاری به آن توجه داشته باشد.

محاسبه نرخ کرایه تریلی در سال 99
محاسبه نرخ کرایه تریلی در سال 99

 

  • وضعیت آب و هوا؛ ایران کشوریست 4 فصله که در هر فصل یک آب و هوای خاص مشاهده می شود. تابستان های برخی از نقاط کشورمان بسیار گرم بوده که تحمل کردن آن طاقت فرسا می باشد اما در عوض در برخی نقاط زمستان ها بسیار سرد و طولانی می باشد. اما در کلیات قضیه برای حمل و نقل بار تابستان ها اواخر بهار و ابتدای پاییز مناسب ترین زمان می باشد به این منظور اکثریت صاحب خانه ها و صاحبان مشاغل فعالیت خود را به گونه ای تنظیم می کنند تا مراحل جابه جایی به این بازه زمانی موکول شود.

اما در برخی شرایط ممکن است وضعیتی رخ دهد که مشتری ناچار به حمل بار در زمستان شود. این فصل به علت آن که بارندگی و یخبندان بسیاری به دنبال دارد حمل و نقل را با خطرات بسیاری مواجه می کند به همین علت هزینه آن را بالاتر تعیین می کنند.

  • حمل بار شبانه؛ در کار های شبانه هوشیاری راننده کاهش میابد و همچنین سلامت شخص به خطر می افتد تا جایی که محققین دریافته اند عدم برخورداری از خواب مناسب شبانه در حدود 8 ساعت باعث کوتاهی عمر می شود. در این زمینه نیز قانون کار 30 در صد حقوق اضافی برای کارگران شب کار تعیین کرده است که رانندگان کامیون نیز از آن بهره مند هستند.

طبیعی است که شب کاری بر روی نرخ کرایه تریلی در سال 99 و 1400 اثرات مثبتی بگذارد.

  • میزان بار حمل شده؛ میزان بار بر روی موتور خودرو اثر گذاری بسرزایی دارد به گونه ای که با افزایش حجم بار موتور ماشین لازم است فشار بیشتری را تحمل کند تا حرکت آغاز شود به این منظور شرکت باربری برای مشتریانی که حجم بار بسیار زیادی دارند هزینه بالاتری اعمال می کند. در کنار این موضوع افزایش میزان بار ساعات کار کارگران را نیز افزایش می دهد.

تماس با 88192655-021

4.9/5 - (16 امتیاز)

1 نظر

  • رضا
    ارسال شده دی 6, 1399 11:10 ق.ظ 0Likes

    مقاله بسیار خوبی در رابطه با نرخ کرایه تریلی در سال 99 بود ممنون از شما

پاسخ بدهید

4 + 14 =

09128897213