ما در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوع صادرات به آذربایجان بپردازیم. امروزه صادرات در اقتصاد کشورها تاثیر به سزایی دارد و همواره کشورها در پی گسترش ارتباط خود با دیگر کشورها دارند. کشورما هم همواره سعی دارد با کشورهای همسایه ارتباط خوبی در زمینه صادرات و واردات برقرار کند. یکی از همسایه هایی که ما با آن در زمینه صادرات و واردات ارتباط خوبی داریم کشور آذربایجان میباشد، این کشور در جنوب رشته کوه قفقاز قرار دارد که به دریای خزر نزدیک میباشد. شهر باکو پایتخت کشور آذربایجان میباشد . با ما همراه باشید تا چگونگی صادرات به آذربایجان را برای شما شرح دهیم.

چرا صادرات به کشور آذربایجان مهم میباشد؟

کشور آذربایجان از همسایگان نزدیک ایران که در کنار دریاچه ی خزر قرار دارد و موقعیت خوبی برای صادرات و واردات میباشد این کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی خود که در کنار ساحل غربی دریای خزر است میتواند منبع خوبی برای رشد اقتصادی کشور ما باشد. جمهوری آذربایجان دارای شهر صنعتی مهمی به نام سومقاییت میباشد که در ۳۱کیلومتری شهر باکو پایتخت کشور آذربایجان است. شهر صنعتی سومقاییت در سال ۱۹۴۹ ساخته شد و در روزگاری این شهر گنجلیک نامیده میشد. یکی از دلایل مهم برای صادرات و واردات به کشور آذربایجان شهر صنعتی مهم آن میباشد که شرکت های مهم تولید فولاد، مواد پاک کننده ، کود شیمیایی، صنایع پلاستیک و پتروشیمی میباشد.

باربری و حمل بار به آذربایجان
باربری و حمل بار به آذربایجان

 

کشور ما چه کالاهایی را به جمهوری آذربایجان صادر میکند؟

کشور آذربایجان به عنوان یکی از همسایگان نزدیک کشور ما از مقاصد مهم صادراتی برای کشور میباشد و همواره ما توانسته ایم ارتباط خوبی را با این کشور در زمینه صادرات به آذربایجان داشته باشیم. صادرات به کشور آذربایجان از مهم ترین راه ها برای ارز آوری در کشور میباشد و شهر اردبیل توانسته کالاهای زیادی را به این کشور صادر کند که شامل سیمان ، محصولات کشاورزی و…میباشد. عمده کالاهایی که کشور ما در طول این سال ها به کشور آذربایجان صادر کرده سیمان، سیب زمینی، شیشه، سرامیک، مصالح ساختمانی، محصولات غذایی، لباس و کفش، کاسه و لوازم چینی، خرما ، انواع میوه و در زمینه محصولات کشاورزی میتوان به گندم ، سبوس، دانه پنبه، چغندر و…. اشاره کرد. کالاهایی که کشور ما در طول سال ۱۳۹۲ به کشور جمهوری آذربایجان صادر کرد دارای ارزش ۱۴۱ میلیون دلار بود که کمک بزرگی به اقتصاد ما کرد . امروزه شرایط برای صادرات به کشور آذربایجان راحت تر شده و شرکت ها میتوانند کالای خود را درب شرکت بسته بندی و از طریق کریرها و شرکت های حمل بار به مرکز شهر باکو ارسال کنند. شرکت باربری تهران سعادت با داشتن ترانزیت هایی برای حمل و نقل بین المللی یکی از شرکت های مهم در این زمینه میباشد. شرکت باربری تهران سعادت از قدیمی ترین شرکت های حمل و نقل بین المللی در سطح کشور میباشد. باربری تهران سعادت برای راحتی مشتری و افزایش سرعت حمل  ونقل انبارهایی را خریداری کرده که بتواند اجناس مشتری را سریع تر به مقصد برساند.

بیشتر مطالعه کنید : هزینه باربری ترمینال

یکی از عوامل مهم در صادرات کالاهای ایرانی به کشور جمهوری آذربایجان قیمت کالاها میباشد. ما در صادرات به کشور آذربایجان رقیب هایی داریم که کشور روسیه ، ترکیه ، آلمان ، چین از مهم ترین آنها میباشند. کشور روسیه با صادرات کالاهای خود ۱۲۸۷ دلار سود برده در زمینه صادرات و کشور ترکیه توانسته ۱۲۰۹ دلار سود کند ، چین صادراتی به ارزش ۴۹۳ میلیون دلار داشته است ، این کشورهای نام برده توانسته اند در صادرات به ترکیه سودهای خوبی را کسب کنند و اقتصاد خود را بهبود بخشند. صادرات به کشور آذربایجان معمولا از دو طریق انجام میشود یکی صادرات مستقیم به کشور آذربایجان  و دیگری صادرات غیر مستقیم به شهر صنعتی باکو و نخجوان میباشد. شرکت تهران سعادت با دارا بودن کارشناسان حوزه باربری به مشتریان جهت حمل بار مشاوره رایگان میدهند. با انتخاب تهران سعادت میتوانید حسی خوب در زمینه حمل ونقل تجربه کنید.

صادرات مستقیم به کشور آذربایجان معمولا توسط کامیون های ترانزیت که برای حمل کالاهای سنگین استفاده میشوند انجام میشود. کامیون های ترانزیت که برای حمل و نقل های بین المللی مناسب میباشند دارای اجازه عبور از مرز را دارند و میتوانند پس از بسته بندی کالا در شرکت مستقیم آن را به مقصد خود یعنی جمهوری آذربایجان منتقل کنند.

صادرات غیر مستقیم به شهر صنعتی باکو و نخجوان آذربایجان زمانی انجام میشود که شما کالاهای خود را به مرز مشترک ایران و جمهوری آذربایجان برسانید و کالاهای خود را بعد از انجام مراحل مربوط به گمرک به کامیون های باربری آذربایجان منتقل کنید و در آخر به کشور آذربایجان ارسال میشود.

باربری و حمل بار به آذربایجان
باربری و حمل بار به آذربایجان

 

مراحل صادرات به کشور آذربایجان

تعیین استراتژی جزو مراحلی میباشد که در ابتدا باید فکر آن را بکنید در تعیین استراتژی شما مشخص میکنید که کدام بازار را برای شروع کار خود انتخاب میکنید و برای جذب مشتری چه کارهایی را میخواهید انجام دهید ، چقدر هزینه برای بازاریابی خود دارید . در تعیین استراتژی شما تمام مراحل را کار را ارزیابی میکنید.

شناسایی نیاز بازار شما برای صادرات کالاهای خود به کشورهای آذربایجان باید ابتدا تعیین کنید که بازار این کشور به کدام کالای شما نیاز دارد و آن را شناسایی کنید. یکی از مراحل مهم در صادرات شناسایی بازار هدف میباشد و باید هزینه بیشتری را در این زمینه سرمایه گذاری کنید. اگر بتوانید بازاری را به خوبی شناسایی کنید میتوانید به راحتی خریداران زیادی را از کشورهای دیگر هم جذب کنید.

کالاهای مناسب صادرات به آذربایجان را میتوان به راحتی شناخت برای صادرات کالاها به فرهنگ های دیگر باید دقت زیادی کرد و سعی کرد بسته بندی کالاها شکیل باشند که چشم مشتری را بگیرد. امروزه کالاهایی مانند لبنیات ، مواد معدنی، پتروشیمی، گندم ،مصالح ساختمانی بازار خوبی برای صادرات دارند. به طور مثال برای صادرات به کشور آذربایجان میتوان گندم و یا پوشاک و کفش را برای صادرات انتخاب کرد.

بیشتر مطالعه کنید : یک کامیون چند تن است؟

صادرات به کشورهای دیگر دارای قوانین خاص خود میباشد. اگر شما در زمینه صادرات تجربه زیادی ندارید میتوانید برای شروع با شرکت های واسط کار کنید و خود را درگیر مسائل مربوط به گمرک نکنید. دو شرکت کریر و فورواردر در این زمینه میتواند به شما کمک کند .شرکت کریر میتوانند تمام کارهای مربوطه را انجام داده و تعهد نامه ایی را با شما امضا میکند که کالای شما را سالم به مقصد میرساند. شرکت فورواردر هم شبیه کریر میباشد ولی مسئولیت های آن کمتر است و سلامت کالا را تضمین نمیکند. شرکت های حمل و نقل میتوانند شما را برای صادرات کالاهایتان به آذربایجان راهنمایی کنند.

بازاریابی صادرات به آذربایجان از مراحل مهم در صادرات میباشد و افراد برای فروش کالاهای خود باید هزینه زیادی را در این زمینه سرمایه گذاری کنند تا بتوانند در فروش محصولاتشان و صادرات به کشورهای دیگر موفق باشند.

پیش فاکتور را میتوان لیستی از ویژگی های محصولات شما همراه با هزینه کالای شما میباشد و زمانی شما پیش فاکتور را به مشتری میدهید که مشتری برای خرید و صادرات کالای خود پیدا کرده اید.

انعقاد قرارداد بین طرفین را میتوان آخرین مرحله دانست چرا که شما بعد از انعقاد قرارداد کالا را برای مشتری صادر میکنید ولی در هنگام انعقاد قرارداد باید قوانینی رعایت شود و اگر شما در این زمینه تجربه ندارید میتوانید از افراد متخصص کمک بگیرید. پس از انعقاد قرارداد بین طرفین انتقال وجه باید انجام شود که میتوانید در این زمینه از صرافی ها کمک بگیرید.

حمل بار به آذربایجان توسط باربری تهران سعادت

شرکت باربری تهران سعادت با دارا بودن کامیون های مخصوص حمل بار سنگین یکی از موفق ترین شرکت های باربری در زمینه ترانزیت بین المللی کالا میباشد. شرکت تهران سعادت دارای انبارهایی برای خدمت به مشتری ها میباشد که به ترتیب در خیابان شوش انبار خرده بار600متری شهر بندر عباس انبار مسقف 8000متری در شور آباد انبار مسقف 6000متری میباشد. فعالیت رسمی این شرکت باربری از سال 1326 آغاز شد و تاکنون جزو بهترین شرکت های باربری کشور میباشد.

5/5 - (1 امتیاز)

پاسخ بدهید

2 + هفت =

09128897213