در این مقاله می خواهیم به بررسی نحوه محاسبه هزینه باربری که یکی دیگر از دغدغه های اساسی مشتریان برای اسباب کشی است بپردازیم. همانطور که می دانید این وظیفه ی سنگین بر عهده ی حسابداران شرکت های باربری می باشد بدین منظور هر شرکت بایستی اقدام به استخدام کارکنان حرفه ای برای بخش حسابداری و حسابرسی خود بنماید. در این زمینه شرکت کالا بار با در اختیار داشتن متخصصان این حرفه از رقبای سر سخت خود چند قدم جلو تر است.

تاثیر اتحادیه باربری در تعیین قیمت هر ماموریت باربری

چگونگی نحوه محاسبه هزینه باربری با اقدامات شکل گرفته در اتحادیه باربری ارتباط مستقیم دارد بنابراین لازم است در این مسیر از قوانین ارائه شده در اتحادیه باربران حمایت کرده و تمامی هزینه ها را بر اساس موارد بیان شده در این اتحادیه تعیین کرد.

  • اتحادیه باربری در ابتدای هر سال با بررسی تورم حاکم بر کشور و کاهش نرخ خرید مردم اقدام به تعیین دستمزدی ثابت برای کارگران می نماید.
  • با هربار افزایش نرخ بنزین و گازوئیل هزینه حمل تغییر یافته که این تغییرات در کشور ما با توجه به نرخ صعودی تورم هر ساله رو به افزایش است.

اما تعیین هزینه بسته بندی هیچ ارتباطی با اتحادیه باربران ندارد و این هزینه مستقیما توسط کارشناسان شرکت با توجه به نرخ روز محاسبه می گردد.

نحوه محاسبه هزینه باربری
نحوه محاسبه هزینه باربری

 

معرفی عوامل موثر بر هزینه باربری

نحوه محاسبه هزینه باربری با در نظر گرفتن عوامل متعددی انجام پذیر است که در ادامه به معرفی برخی از ان ها می پردازیم.

  • ساعت کار

ساعات کاری کارگران با افزایش و یا کاهش هزینه کل باربری ارتباط مستقیم دارد به این شکل که اگر ساعات کار یک کارگر با توجه به کمبود نیروی اسانی و بالابودن حجم کار افزایش یابد موجب به خستگی و آسیب جسمی بیشتر به او می گردد در نتیجه کارگر درخواست دستمزد بیشتر بر اساس تعرفه های موجود دارد.

  • نوع فعالیت

فعالیت های متنوعی در خدمات باربری ارائه می شود که تاثیر به سزایی بر روی نحوه محاسبه هزینه باربری دارد به همین علت لازم است در هنگام در خواست نیرو از شرکت های باربری نوع فعالیت مورد انتظار خود را در تعیین قیمت در نظر داشته باشید. برای مثال هزینه جا به جایی بار های سنگین مانند یخچال های ساید بای ساید و یا پیانو از لوازمی مانند صندلی های چوبی، کتاب و… بیشتر است.

  • مسافت حمل بار

هرچه حمل بار در مسافت های طولانی تری شکل بگیرد هزینه باربری بیشتر می شود زیرا در این مسافت طولانی سوخت بیشتری به مصرف می رسد و در حین مسیر کارگران خستگی راه بیشتری را متحمل می شوند برای مثال باربری درون شهری ساد تر از باربری بیرون شهری است زیرا اگر قرار باشد نیروهای اعزام شده به ماموریت مثلا مسافتی از تهران تا جنوب طی کنند قطعاً شب نخوابی و هزینه های بین راهی زیادی باید تحمل کنند.

  • ساعات انجام ماموریت

ساعات انجام کار در 24 ساعت شبانه روز به 3 قسمت تقسیم می شود که برای هر یک تعرفه های گوناگونی در نظر گرفته می شود برای مثال کار یک شیفت صبح تا ظهر دستمزد کمتری به دنبال دارد تا این که کار در شب. به این موضوع نیز در قانون کار بین المللی اشاره شده و مطابق ان دستمز کارگران شب کار 34% بیشتر از دستمز کارگران روز کار می باشد.

  • نوع خودروی باربری

همانطور که می دانید خودرو های باربری انواع مختلفی دارند که با توجه به ابعادی که دارند حجم بار مختلفی را می توانند حمل کنند. همچنین خودرو های باربری با توجه به ابعادشان سوخت را در اندازه های مختلفی مصرف می کنند مثلاً هرگز نباید انتظاری که از تریلر دارید را از یک نیسان بار داشته باشید. به همین علت در همان ابتدای درخواست نیرو از شرکت توسط مشتری تعرفه خودرو در نظر گرفته شده و هزینه دقیقی برای آن محاسبه می گردد.

سخن نهایی

چنانچه مشتری خود بخواهد به تنهای با دریافت تعرفه های هر بخش باربری در جهت تنظیم برنامه های خود اقدام به محاسبه هزینه باربری بنماید به احتمال زیاد نتیجه ی درستی از کل هزینه فعالیت حاصل می شود. این وظیفه در شرکت باربری کالابار بر عهده کارشناسان حسابدار مرکز می باشد که در همان لحظه سریعاً قیمت نهایی را به منظور تصمیم گیری صحیح تر به مشتری ارائه می دهند.

تماس با 88192655-021

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

پاسخ بدهید

17 − سه =

09128897213